sobota, 25 września 2010

Świecić. Czyli o życiu.

Częścią wczorajszej rozmowy telefonicznej były rozważania o świeceniu. Jako że język polski ma wyjątkowy urok i bogactwo, pozwolę sobie zaprezentować Państwu niektóre elementy tegoż dialogu.

Można świecić:
- przykładem (najchlubniej),
- gołym tyłkiem (za przeproszeniem),
- na gadu (świecić i wisieć),
- pustką w kieszeni (nie polecam),
- odbitym blaskiem (tu księżyc przykładem),
- oczami (za kogoś),
- tyłkiem w ogóle (jak świetliki).

No i cóż, na więcej zabrakło nam fantazji... ;)

Lista dzięki łaskawym komentatorom została nieco uzupełniona, a mianowicie można jeszcze:
- świecić łysiną,
- świecić się mogą spodnie (na przykład na tyłku),
- tudzież świecić pustkami mogą półki sklepowe,
- oraz (tylko że trzeba być Nie-Byle-Kim) świecić można nad czyjąś duszą.

Kto da więcej? ;)

21 komentarzy:

  1. Tak, tak, o łysinie zapomniałam z k/retesem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. i jeszcze spodnie ci się świecą na tyłku, jak mówi moja mama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to chyba masz czarne materiałowe spodnie i dlatego Ci się świecą na tyłku, podobnie jak mnie.

      Usuń
  3. świeci się pustkami tez w ogóle nie tylko w kieszeni - półki sklepowe świecą pustką

    OdpowiedzUsuń
  4. No o półkach zapomniałam, bo już dawno nie świecą pustkami. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. tak gadasz, jakbyś nigdy nie poszła szuakć sukienki na imprezę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Można też świecić nad duszą; jego albo jej. No - ale trzeba by być Nie-Byle-Kim!

    OdpowiedzUsuń
  7. oświecić kogoś w kwestiach palących ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. można jeszcze świecić się w sensie przetłuszczenia skóry.

    OdpowiedzUsuń
  9. Teresa, najznamieciej - i najprościej! świeciła wybitna Suwalczanka, Maria K., czterostopowcem trocheicznym:
    "Świecą gwiazdy, świecą
    Na wysokim niebie...
    Jeno nie myśl chłopie,
    Że to i dla ciebie!..."
    Prawda, jakie proste i oczywiste?

    OdpowiedzUsuń
  10. i jeszcze cel pal! przyświeca ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. fiat lux wersja wypasiona ;)
    w świetle zagajonego tematu ;]

    *

    czy ja nanoszę poprawki na plany wynikowe?
    czy ja nanoszę poprawki...
    czy ja nanoszę...???

    :|

    OdpowiedzUsuń
  12. Nanoś. :D

    Tak, tak, świecić może też światłość wiekuista. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Poza tym - sam banał - świecą latarnie. :P

    OdpowiedzUsuń
  14. "i po ostrzach, jak gwiazda spaść nie mogąca, prześwieca"

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziewczyny, co z Wami! Jakie plany wynikowe! Dość z belferką! (kończę właśnie tzw. dokumentację awansu tzw. zawodowego; kretynizm totalny!).
    Żeby moja p. dyrektor nie świeciła za mnie oczami!

    Ale (novum i zupełnie inny wątek): bez prawego altu "nie świeci garnki lepią", a też i "niech się świeci 1 Maja" (młodeście, to nie pamiętacie hasełek na sztrajfach...).
    Czy Panie zauważyły aequivoc? Lubo też homonim względnie polisem w przytoczonych powyżej przykładach w wyrazie "świeci" bez prawego altu? Ja obstaję, że to homonim :) A Wy?

    OdpowiedzUsuń
  16. mnie to się bardzo świecą czarne spodnie z materiału na pupie i z tyłu na nogach. Dla wielu to obciach,ale ja uwielbiam w nich chodzić.

    OdpowiedzUsuń